Tottori - Sommeren vi var alene

Siostry. Lato naszych supermocy

od 8 lat
Norwegia
2020
77’

norweski, język oryginalny, lektor PL

Seanse
30.11 10:00 Online Sala online 01
Kup bilet
02.12 14:00 Online Sala online 02
Kup bilet
05.12 18:00 Online Sala online 01
Kup bilet

Billie i Vega wyruszają z tatą na wycieczkę w góry. Nieszczęśliwy traf sprawia, że tata ulega wypadkowi. Dziewczynki, zdane wyłącznie na siebie, muszą szukać pomocy na pobliskiej farmie. Gubią jednak drogę.

Po seansie odbędzie się Q&A z twórcami: Silje Salomonsen, Arild Østin Ommundsen, reżyserami
Oraz z córkami reżyserów: Billie i Vega

 

Uwaga!

Sprzedaż biletów kończy się w momencie startu danego seansu. Przykład: po godzinie 17:00 nie ma możliwości zakupu biletu na seans, który wystartował o godzinie 17:00.

Seanse można zacząć oglądać przez cztery godziny po starcie danego bloku godzinowego. Rozpoczęty film można skończyć oglądać nawet po zakończeniu bloku filmowego pod warunkiem, że nie wyłączy się przeglądarki. Ponowne włączenie filmu nie będzie możliwe.

Filmy oglądać można tylko na terytorium Polski.

KONKURS

Silje Salomonsen

Aktorka, muzyk i reżyserka filmowa. Współpracuje z Thomasem Dybdahlem, który napisał muzykę do jej debiutu reżyserskiego „Siostry”.

Arild Østin Ommundsen

Autor nagradzanych filmów krótkometrażowych, pełnometrażowych, reklam i teledysków, a także filmów dla dzieci.

Porady dla rodziców i nauczycieli

Tytuł: „Siostry. Lato naszych supermocy”

Grupa wiekowa: 8+

Słowa kluczowe:
rodzina, przygoda, wsparcie, człowiek i natura, walka ze słabościami

Proponowane tematy do rozmowy/omówienia:

  • Natura – przyjaciel czy wróg?
  • Dzieci o supermocach dorosłych – wielka przygoda sióstr Vegi i Billie
  • Narrator w filmie i narrator w książce

Dziecko:

  • dowiaduje się, że film jest źródłem informacji o świecie i ludziach;
  • poznaje i nazywa elementy realistyczne i fantastyczne w filmie;
  • poznaje pojęcia: świat przedstawiony, temat, fabuła, wątek, bohater, narracja, kompozycja;
  • uczy się odpowiednich zachowań w sytuacjach społecznych opartych na obserwacji i ocenie bohatera filmowego;
  • odnosi treści tekstów kultury do własnego doświadczenia;
  • uczestniczy w rozmowie na zadany temat, wydziela jej części, sygnały konstrukcyjne wzmacniające więź między uczestnikami dialogu, tłumaczące sens.