Goodnight, Mr Ted

Dobranoc, panie Misiu

od 14 lat

Każdej nocy, gdy chłopiec spokojnie śpi, jego Miś musi walczyć z potworem z szafy, by ten nie porwał dziecka. W końcu trudy walki zbierają swoje żniwo – podarty stary Miś zostaje zastąpiony inną zabawką. Od tej pory, porzucony, włóczy się po ulicach miasta.

Ale Kino! z Dreszczykiem / KONKURS

Nicolás Sole Allignani

Animator, ilustrator i filmowiec. Po ukończeniu studiów pracował jako artysta storyboardowy i animator 2D w filmie, programach animowanych i reklamie. „Dobranoc, panie Misiu” to jego film dyplomowy z Barcelona Cinema School. Obecnie pracuje dla Submarine w nowym filmie animowanym Richarda Linklatera.

Filmoznawca poleca

Hiszpański Dobranoc, panie Misiu Nicolasa Sole jest filmem zaskakującym choćby dlatego, że wychodzi od konwencji filmu dla dzieci, a zmierza w stronę kina dla dojrzałego odbiorcy, wręcz kina grozy. Niby opowiada o nocnych strachach każdego dziecka, gdzie, jak w tym przypadku, bywa potrzebny obrońca, ale w gruncie rzeczy nawiązuje do gatunku czarnego kryminału (czarno-biała tonacja barwna, jazzowa ścieżka dźwiękowa), gdzie wszyscy przegrywają, choć ocaleniem może być przyjaźń, nawet z mrocznym przeciwnikiem.

Jacek Nowakowski